طراحی لوگو در اصفهان

لوگو یک نماد گرافیکی هست که به راحتی قابل تشخیص است و به عنوان پایه و اساس شرکت شما عمل می کند و به مشتریان کمک می کند تا بفهمند شما چه کاری انجام می دهید، چه کسی هستید و چه ارزش هایی دارید. لوگو نمادی یا ترکیبی از متن و تصاویر است که به کاربر یا مشتری کمک می کند تا برندها را شناسایی کند و بین شرکت ها تفاوت قائل شود. به عنوان مثال، اپل از یک سیب گاز گرفته به عنوان لوگوی خود استفاده می کند. سیب گاز گرفته توضیحی نمی دهد که این شرکت چه کاری انجام می دهد یا چه چیزی می فروشد، اما متمایز و قابل تشخیص است.

لیست قیمت طراحی لوگو

ترکیبی (نوشتاری و تصویری)

اختصاصی (نوشتاری)

نیمه اختصاصی

طراحی لوگو چیست؟

با طراحی لوگو، شما یک ابزار ارتباط بصری دارید که به شما کمک می کند پیام خود را به مخاطب منتقل کنید. لوگوها از متن، رنگ، شکل و تصاویر تشکیل شده اند. لوگوها برای نشان دادن یک سازمان یا شرکت معین از طریق یک تصویر بصری که به راحتی قابل درک و تشخیص است، خدمت می کنند. یک لوگو به طور کلی شامل نمادها، متن سبک یا هر دو است. مخاطب معمولی 7 ثانیه طول می کشد تا درباره برند شما قضاوت کند بنابراین لوگوها یکی از چالش برانگیزترین بخش های طراحی گرافیک هستند. فقط یک متخصص می تواند با در نظر گرفتن قوانین بصری و گرافیکی، یک لوگوی کامل و متناسب با نیازهای برند بسازد بنابراین پینک گرافیک میتونید شما را در این مسیر راهنمایی کند.طراحی لوگو در اصفهان توسط پینک گرافیک انجام می شود.

اجزای یک لوگو چیست؟

شعارلوگو
4.

شعار

یک شعار که در زیر یک لوگو قرار می گیرد، معمولاً شامل یک جمله یا عبارت جذاب است که برای جلب مخاطب شما، یا روشن کردن آنچه شرکت شما انجام می دهد، طراحی شده است.لزوماً نیازی نیست که لوگوها با یک شعار همراه شوند.

تصویر-لوگو
3.

تصویر

یک لوگو شاید تصویری باشد که نشان دهنده چیزی است که شما می فروشید یا خدماتی که ارائه می دهید. تصویر می تواند هر چیزی از یک نماد گرفته تا یک شکل، یک نماد، یک عنصر هندسی انتزاعی یا یک تصویر پیچیده باشد.اگر در نهایت از چیز پیچیده‌تری استفاده می‌کنید، ضروری است مطمئن شوید که لوگوی شما حتی پس از تغییر اندازه آن برای قرار دادن مکان‌های کوچک‌تر واضح به نظر می‌رسد.

فونت-لوگو
2.

تایپوگرافی

این اساساً همان چیزی است که همه ما افراد غیرطراح به عنوان یک فونت فکر می کنیم. تایپوگرافی شامل حروفی است که در یک لوگو می بینید.لوگوهایی را خواهید یافت که حول یک حرف، یک مونوگرام یا حتی نام کامل یک کسب و کار ساخته شده اند. چند نمونه از برندهای معروفی که از تایپوگرافی در لوگوی خلاقانه خود استفاده می کنند، دیزنی، گوگل، لینکدین، کوکاکولا یا نتفلیکس هستند.

رنگ-لوگو
1.

رنگ

رنگ‌ها بسیار فراتر از جذابیت‌های زیبایی هستند، آنها پیام‌رسان های اصلی برند شما هستند. آنها به مخاطب می گویند که هیجان انگیز یا جدی، مبتکر یا سالم، پیشرفته یا جاودانه و پایدار هستید.پالت رنگ لوگوی شما می تواند از یک رنگ یا چند رنگ تشکیل شده باشد (اگرچه توصیه می کنیم در ترکیب دو یا سه رنگ باقی بمانید). رنگ‌هایی که انتخاب می‌کنید بعداً به سایر موارد برندسازی که ایجاد می‌کنید نیز نفوذ می‌کنند، بنابراین عاقلانه انتخاب کنید!

هدف از لوگو چیست؟

لوگو فقط نمادی نیست که در وب سایت، رسانه های اجتماعی و موراد بازاریابی خود قرار می دهید. اهداف مختلفی را دنبال می کند، مانند:کمک به شما برای تعریف هویت برندتان. یک لوگوی خوب می تواند به مشتریان در تعیین صنعت شما، محصولات/خدماتی که ارائه می دهید، مخاطبان هدف یا ارزش های برند کمک کند.باعث می شود شما را از بین جمعیت متمایز کند. این واقعیت که می‌توانید از لوگوی برند خود برای متمایز کردن خود از رقبا استفاده کنید، یکی از مهم‌ترین دلایلی است که چرا باید زمان زیادی را صرف ایجاد یک علامت منحصربه‌فرد کنید که به شما کمک می‌کند تا جایگاه خود را حفظ کنید.ایجاد شناخت برند. یک لوگوی خلاقانه و خوش ساخت می‌تواند یک تداعی بصری قوی ایجاد کند، به این معنی که می‌توانید در بلندمدت یک برند معتبر بسازید.لوگو اولین چیزی است که مخاطب می بینند و از آنها دعوت می کند تا در مورد کالاها و خدمات یک شرکت اطلاعات بیشتری کسب کنند.

هنگام انتخاب لوگو چه نکاتی را باید در نظر گرفت

علاوه بر انتخاب بین انواع طراحی لوگو، فاکتورهای دیگری در هنگام ایجاد لوگو نقش دارند. شما همچنین می خواهید به سایر جنبه های مهم فکر کنید، چه از ابزار ایجاد لوگو استفاده می کنید یا با یک شرکت برندسازی کار می کنید.
1.

به یادماندنی باشد

بسیاری از لوگوها از اولین باری که آنها را می بینید به یاد ماندنی نیستند، اما این قطعاً چیزی است که باید به دنبال آن باشید.وقتی مردم به راحتی می توانند ظاهر لوگو و نام برند شما را به خاطر بیاورند، احتمال بیشتری دارد که با شما ارتباط برقرار کنند.داستان برند شما باید به شما در صحت لوگو کمک کند، زیرا علاوه بر خاطره انگیز بودن، باید منحصر به فرد نیز باشد. چیزهایی را تعریف کنید که برند شما را از رقبا متمایز می کند و سعی کنید چیزی را ارائه دهید که شرکت شما را متمایز کند و در عین حال هویت بصری قدرتمندی ایجاد کند.

2.

لوگو با صنعت شما مرتبط باشد

تمام هدف از طراحی یک لوگوی خلاقانه داشتن عنصری است که به شما کمک می کند هویت برند قوی بسازید، بنابراین لوگوی تجاری باید با مخاطبان و صنعت شما مرتبط باشد.برای مثال، شرکتی که اسباب‌بازی‌های بچه‌ها را می‌فروشد، می‌تواند رنگ‌های روشن و سرگرم‌کننده را انتخاب کند که نشان‌دهنده سرگرمی، بازیگوشی و انرژی است. از سوی دیگر، یک شرکت جواهرسازی می‌تواند از یک فونت دست‌نویس و شکسته استفاده کند، در حالی که شرکت‌های فناوری می‌توانند از یک نوع فونت هندسی استفاده کنند.

3.

طراحی ساده انجام دهید

اگر به آن فکر کنید، بسیاری از معروف ترین لوگوهای جهان به طرز شگفت آوری ساده هستند. نایک احتمالاً بهترین نمونه در اینجاست. دلیل اینکه طراحی لوگوی ساده، عالی عملمی کند این است که بیشتر مصرف کنندگان به طور خلاصه روی لوگوها تمرکز می کنند و بنابراین یک طرح ساده شانس بیشتری برای درک شدن دارد.به راه هایی فکر کنید که لوگوی خلاقانه خود را به گونه ای طراحی کنید که مختصر و به راحتی قابل خواندن باشد.

4.

لوگو در سال های آینده هم بهترین باشد

بلند مدت فکر کنید هنگامی که لوگوی خود را می سازید، از خود بپرسید که آیا سال ها بعد کار خواهد کرد یا خیر. حتی اگر بسیاری از برندهای محبوب در طول عمر خود لوگوی خود را تغییر داده اند یا فرآیند تغییر نام تجاری را طی کرده اند، شما نمی خواهید این کار را اغلب انجام دهید. تغییراتی که اغلب اتفاق می افتد می تواند بر درک مصرف کنندگان از برند شما تأثیر بگذارد.بهترین کار این است که فقط عناصری را حفظ کنید که ایده ها و ارزش های اصلی برند شما را بیان می کنند. هدف بهترین طراحی لوگو این نیست که برای یک سال محبوب باشد، بلکه برای سال‌های آینده باید بهترین باشد.

5.

لوگو در هر سایزی خوانا باشد

لوگوی برند می‌تواند در موقعیت‌های مختلفی مانند وب‌سایت، تصاویر رسانه‌های اجتماعی، ارائه‌ها، بسته‌بندی، کالاها یا موارد بازاریابی چاپی استفاده شود.با این اوصاف، بهترین طراحی لوگو باید بدون توجه به رسانه، پلتفرم یا دستگاهی که در آن استفاده می شود، کیفیت خود را حفظ کند.

کاربردهای مختلف لوگو چیست؟

اولین قانون برندسازی: لوگوها باید در هر جایی که محصول، شرکت و برند شما نشان داده شده است قرار داده شود.
  • وب سایت ها

    نمایش لوگوی خود در بالای سایت، دید برند شما را افزایش می‌دهد و فوراً به مشتریان اطلاع می‌دهد که از چه کسانی بازدید می‌کنند.

  • کارت ویزیت

    کارت‌ ویزیت با لوگو راه بسیار خوبی برای نشان دادن نام خود هستند و به مشتریان خود راهی ملموس برای به خاطر سپردن شما می‌دهند.

  • موارد بازاریابی

    تبلیغات، بروشورها، بسته‌بندی محصول، پست‌های رسانه‌های اجتماعی و... هر زمان که یک ابزار یا مطالب بازاریابی ایجاد می‌کنید، لوگوی شما باید مورد توجه قرار گیرد.

  • ارتباطات شرکت

    گنجاندن لوگو در نامه‌ها، ایمیل‌ها، یادداشت‌ها و سایر ارتباطات، برند شما را تقویت می‌کند. نه تنها برای مشتریان، بلکه برای کارمندان شما و در نهایت فرهنگ شرکت شما را با برندی که آن را نمایندگی می‌کند، پیوند می‌دهد.لوگوی لزوماً اولین چیزی نیست که مردم در مورد برند شما به آن توجه می کنند، اما قطعاً بخشی جدایی ناپذیر از هویت برند شما است، چیزی که می تواند بر درک مشتریان از شرکت شما تأثیر بگذارد.

یک لوگو به چند دلیل مهم است

اولین قانون برندسازی: لوگوها باید در هر جایی که محصول، شرکت و برند شما نشان داده شده است قرار داده شود.
  • 1.اولین تاثیر فوق العاده ای ایجاد می کند که مشتریان را به تعامل با برند شما دعوت می کند
  • 2.به شما در ایجاد هویت برند کمک می کند
  • 3.به شرکت شما نمادی می دهد که از طریق آن مردم بهتر می توانند شما را به خاطر بسپارند
  • 4.شما را از رقبا متمایز می کند
  • 5.وفاداری به برند را تقویت می کند

چه چیزی یک لوگو را متمایز می کند؟

بدیهی است که این به شرکت، مخاطب، پیام مورد نظر و طراحی لوگو بستگی دارد. اثربخشی لوگو می تواند بسیار ذهنی و متغیر در صنعت یا تجارت باشد. با این حال، صرف نظر از اینکه چگونه یک لوگو ایجاد می کنید، چه با یک سازنده لوگو مانند ما یا از یک طراح مستقل، چهار هدف کلی وجود دارد که باید هنگام ایجاد یک لوگو به دنبال آنها باشید:
  • 1. باید برای مخاطب مناسب باشد.

    بهترین لوگوها پر زرق و برق ترین نیستند، بلکه آنهایی هستند که با مخاطب هدف خود طنین انداز می شوند. لوگوها نه تنها نشان دهنده شرکت شما، بلکه افرادی هستند که با آنها صحبت می کنید.

  • 2. خواندن آن باید آسان باشد..

    این به ویژه برای لوگوهای تایپوگرافی صادق است، اما برای هر سبک طراحی اعمال می شود. مطمئن شوید که لوگوی شما به راحتی با یک نگاه قابل درک است.

  • 3. باید متمایز باشد.

    به یاد داشته باشید که هدف لوگو متمایز کردن برند شما از رقبا است. متمایز = به یاد ماندنی، و این چیزی است که به مشتریان یادآوری می کند که چرا برند شما در صنعت است که باید به آن وفادار باشند.

  • 4. باید مقیاس پذیر باشد.

    ما در بالا به این موضوع اشاره کردیم، اما به اندازه کافی مهم است که دوباره تأکید کنیم. لوگوی شما به طور برجسته در چندین کانال رسانه ای و در اندازه های مختلف قرار می گیرد. به همین دلیل، بهترین لوگوها، لوگوهای همه کاره هستند که به راحتی می‌توان آن‌ها را متناسب با هر نیاز برندسازی که ممکن است با آن مواجه شوید، تغییر دهید.

چرا لوگو برای اهداف برندسازی بسیار مهم است؟

اگرچه لوگو تنها یکی از عناصر برندسازی است، اما به احتمال زیاد در اکثر نقاط تماس با مشتریان و سایر ذینفعان مانند وب سایت، بروشورها، محصول، بسته بندی، تبلیغات، لباس فرم، فروشگاه ها و غیره ظاهر می شود.بنابراین یک لوگو می تواند به عنوان یکی از عناصر گرافیکی اصلی در نظر گرفته شود که به افراد امکان می دهد به سرعت یک سازمان، محصولات و خدمات آن را شناسایی کنند. و اغلب، این اولین چیزی است که مردم برای شناسایی شما استفاده می کنند. لوگوی شما همچنین می تواند فرصتی برای بیان یک بیانیه در مورد سازمان شما باشد. برای مثال آمازون را در نظر بگیرید. فلش شکلک نشان می‌دهد که شرکت همه چیز را از A-Z می‌فروشد و همچنین نشان می‌دهد که مشتریان چقدر خوشحال هستند وقتی از آنها خرید می‌کنند. طراحی لوگو در اصفهان توسط پینک گرافیک به صورت کاملا حرفه ای انجام می شود.

نتیجه گیری

برای نتیجه گیری، یک لوگو به خودی خود یک عنصر گرافیکی است که نشان دهنده برند است، در حالی که یک نام تجاری ترکیبی از تمام جنبه های ملموس و ناملموس است که سازمان را نشان می دهد. بدون نام تجاری، لوگو معنای واقعی نخواهد داشت، فقط یک عنصر گرافیکی خواهد بود.هنگامی که با هم ترکیب شوند، یک لوگوی خوب طراحی شده و یک استراتژی برندسازی موثر به سازمان ها کمک می کند تا به روشی مؤثر به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنند، اما همچنین یک برند انعطاف پذیر و پیشرو در صنعت ایجاد کنند. اگر یک کارآفرین هستید و به دنبال ایجاد یک برند جدید هستید، اهمیت یک لوگوی خوب طراحی شده را که با استراتژی کلی برندسازی شما هماهنگ است، دست کم نگیرید. این یک سرمایه گذاری با ارزش برای برند و سازمان شما در دراز مدت خواهد بود. طراحی لوگو در اصفهان به صورت تخصصی توسط پینک گرافیک انجام می شود.