آموزشی

چک لیست مراحل طراحی لوگو حرفه ای

چک لیست مراحل طراحی لوگو حرفه ای

چک لیست ها جادویی هستند. برای برخی، ممکن است محدودکننده یا بیش از حد رسمی به نظر برسند. اما هنگامی که یک پروژه طراحی لوگو حرفه ای را شروع می کنید، استفاده از چک لیست لوگو به این معنی است که شما نباید نگران چیزهایی باشید که ممکن است فراموش کنید. به عنوان یک طراح، این به شما این امکان را می دهد که بر روی اجرای مهارت های خود و حل خلاقانه مشکل تمرکز کنید. به عنوان یک مشتری، استفاده از این چک لیست لوگو به شما کمک می کند تا فرآیند طراحی لوگو را درک کنید، اطمینان حاصل کنید که چیزی را از دست نمی دهید و به شما کمک می کند تا به طور واضح و مطمئن با طراح خود ارتباط برقرار کنید.

چک لیست مراحل طراحی لوگو حرفه ای

آیکن-هدف-گذاری

1.هدف لوگو را درک کنید

چرا به لوگو نیاز دارید؟ طراحی بصری می تواند با ارائه چهره ای معتبر و جذاب برای کسب و کارتان به شما کمک کند تا از رقبا متمایز شوید. اما به یاد داشته باشید که خود لوگوها به یک دلیل اصلی وجود دارند: کمک به مشتریان برای شناسایی برند، تجارت و محصول یا خدمات شما. لازم نیست همه چیز ممکن در مورد کسب و کار شما را بیان کند یا حاوی هفت معنی پنهان باشد. شما فرصت های زیادی برای بیان داستان برند خود خواهید داشت، بنابراین انتظار نداشته باشید که یک لوگو همه این کارها را برای شما انجام دهد. البته، لوگوی شما باید از نظر زیبایی شناسی و از نظر فنی درست باشد. فراتر از آن، لوگوها باید ساده، مناسب و متمایز باشند. ما لوگو را در اولین مرحله پیش نویس طبق این معیارها بررسی می کنیم. اما ابتدا مطمئن شوید که یک خلاصه واضح از برند دارید.

correction

2.یک خلاصه واضح تهیه کنید

فرآیند طراحی لوگو حرفه ای باید هم برای طراح و هم برای مشتری لذت بخش باشد. این نیاز به یک ارتباط خوب و یک خلاصه قوی دارد. خلاصه پروژه، اهداف و الهام‌بخش را تشریح می‌کند تا هم شما و هم طراحتان در یک صفحه باشید. شما باید مواردی مانند توصیف مختصر سازمان را درج کنید، توضیح دهید که چه کاری انجام می‌دهید و مشتریان شما چه کسانی هستند، محصولات، خدمات یا فعالیت‌های خود را فهرست کنید و کمی در مورد ویژگی‌های خاص برند خود اضافه کنید. شما می خواهید به سؤالاتی پاسخ دهید مانند اینکه چگونه شخصیت خود را به عنوان یک شرکت توصیف می کنید؟ اهداف کسب و کار شما چیست؟

design-vector

3.اولین نگاه

اولین مرحله پیش نویس جایی است که شما جهت و مفهوم طراحی لوگوی خود را در برابر خلاصه خود بررسی می کنید تا مطمئن شوید که در مسیر درست قرار دارید. شما باید معیارهای زیر را در مرحله اول چک لیست لوگو بررسی کنید:
آیا مناسب است؟
آیا شخصیت برند شما را منعکس می کند؟ آیا برای مخاطبان هدف ما جذاب خواهد بود؟ آیا فونت ها، رنگ ها و سبک کلی با احساسی که می خواهیم القا کنیم مطابقت دارد؟ روانشناسی رنگ نشان می دهد که آبی آرامش بخش است، قرمز پرشور است، زرد خوش بین است و غیره. فونت ها نیز شخصیت خاص خود را دارند. حروف سرف (مانند جورجیا یا تایمز نیو رومن) سنتی تر هستند. حروف بدون سری (مانند Arial یا(Helvetica مدرن تر هستند. این دو نکته را در نظر داشته باشید:
آیا ساده است؟
در مرحله بعدی در چک لیست لوگوی خود: از خود بپرسید که آیا لوگو سعی دارد کارهای زیادی انجام دهد. یک لوگو با طراحی ضعیف شما را غیرحرفه ای نشان می دهد، اما یک لوگوی عالی به تنهایی نمی تواند کل استراتژی ارتباطی شما را اداره کند پس مطمئن شوید که اجزای ضروری یک لوگو برای برند خود دارید. لوگوهای ساده حرفه ای به نظر می رسند و ماندگاری بیشتری دارند. آنها فضایی را برای بیان خلاقانه با عناصر بصری دیگر باقی می گذارند و در کاربردها انعطاف پذیرتر هستند. اگر لوگوی شما به اندازه کافی ساده باشد، می‌توانید به سؤالات زیر پاسخ مثبت دهید: آیا زمانی که در اندازه کوچک می‌شود، هنوز خوب به نظر می‌رسد؟ آیا با عکاسی، تصویرسازی، الگوها و سایر عناصر در چیدمان به خوبی جفت خواهد شد؟ آیا در سیاه و سفید کار می کند؟ لوگوها باید ابتدا سیاه و سفید طراحی شوند، سپس می توان رنگ را اضافه کرد. تصاویر طبیعت گرایانه معمولاً راه حل انعطاف پذیری نیستند. جزئیات در اندازه های کوچک از بین می روند و همیشه نمی توان آنها را در رسانه های مختلف تکرار کرد. ماندگارترین لوگوها به زیبایی ساده هستند.شما می توانید طراحی بصری برند خود را در طول زمان به روز کنید اما خود لوگو باید بی انتها باشد.
آیا متمایز است؟
در بین رقبای شما چگونه به نظر می رسد؟ شما می خواهید در صنعت خود متمایز باشید و در عین حال برای برند خود مناسب بمانید. به یاد داشته باشید که مناسب بودن به معنای کلیشه ای نیست، بنابراین از عبارات رایجی مانند شیطنت های غیرقابل توصیف و افراد انتزاعی دوری کنید.نیازی به ارتباط بصری کاری که انجام می دهید احساس نکنید. لازم نیست لوگوی نانوایی قهوه ای باشد و برای اینکه مناسب باشد، یک قرص نان، کیک کوچک یا کلاه سرآشپز دارد. هرگز طرح شخص دیگری را سرقت یا مستقیماً کپی نکنید. این (معمولا) غیرقانونی، غیراخلاقی است و می تواند به اعتبار شما آسیب برساند. اگر می خواهید هویت برند متمایز ایجاد کنید، یک طراح حرفه ای را استخدام کنید.اگر طرح به اندازه کافی متمایز باشد، می توانید آن را علامت تجاری قرار دهید.

شعارلوگو

4.بررسی های نهایی

اکنون نوبت به پایان فنی تر چک لیست لوگوی شما رسیده است. این زمانی است که کمک گرفتن از یک طراح حرفه ای می تواند واقعا به ارتقای طراحی لوگوی شما به سطح بعدی کمک کند. اینها موارد فنی بیشتری هستند که بیان آنها سخت تر است، اما مواردی هستند که باید آنها را بررسی کنید. یک طراح می‌تواند توضیح دهد که چگونه لوگوی شما با این معیارها مطابقت دارد یا برای رفع آن با شما همکاری می‌کند.
خوانایی: آیا خوانا است؟ آیا می توان نام را به وضوح خواند؟ آیا عناصری وجود دارد که باعث شود برخی از شخصیت ها اشتباه خوانده شوند؟
فونت ها: آیا حروف به دقت تایپ شده اند؟ آیا از فونت با کیفیت استفاده کرده ایم؟
نقشه فنی: آیا لوگو به صورت وکتور طراحی شده است؟ آیا خطوط تیز و صاف هستند؟
ترکیب: آیا آرم به خوبی متعادل است؟ آیا نسبت ها درست است؟
برنامه: آیا در اندازه های بسیار کوچک کار می کند؟ آیا برای برنامه های خاص ما کار می کند؟ وقتی روی زمینه تیره یا طرح دار قرار می گیرد چه اتفاقی می افتد؟

logo-services

5.تحویل دادن

هنگامی که همه از لوگو راضی هستند، مرحله بعدی و آخرین این است که اطمینان حاصل شود که تحویل به راحتی انجام می شود. شما باید مطمئن شوید که پاسخ سوالات زیر را دارید:
آیا همه فایل های مناسب را دارید؟ این فایل‌ها باید شامل فایل‌هایی در هر دو فرمت برداری cdrوeps (که می‌توانند به هر اندازه‌ای بدون افت کیفیت بزرگ شوند) و شطرنجی (بهینه‌سازی شده برای صفحه) باشد.
آیا مرجع رنگ دارید؟ طراح شما باید کدهای رنگ های مورد استفاده در لوگو را ارائه دهد. اینها باید حداقل شامل مقادیر RGB و CMYK برای چاپ در صورت وجود باشد.
آیا می دانیم چگونه از آن استفاده کنیم؟ پروژه‌های طراحی برندینگ در مقیاس بزرگ، یک راهنمای سبک برای اطمینان از کاربرد ثابت در طول کمپین ایجاد می‌کنند. برای طراحی لوگوی ساده، با طراح خود در مورد نحوه ظاهر شدن لوگو در زمینه های روشن، تیره یا طرح دار، در اندازه های کوچک و جهت های مختلف صحبت کنید.

طراحی لوگو حرفه ای

هدف لوگو این است که برند شما را به طور کامل به مخاطب نشان دهد و در عین حال شما را از دیگران متمایز کند. وقتی کسی به لوگوی شما نگاه می کند باید بتواند دو چیز را تشخیص دهد: اینکه آیا محصول را می خواهد و آیا می خواهد آن را از شرکت شما خریداری کند. برای طراحی لوگو حرفه ای به پینک گرافیک مرجع تخصصی طراحی لوگو مراجعه کنید تا بتوانیم طبق سلیقه و خواست شما طراحی دلخواه شما را انجام دهیم.

طراحی لوگو حرفه ای اصفهان

لوگوی شما صدا و چهره برند شما را منعکس می کند. مسئولیت زیادی از طرف شما بر عهده دارد و بنابراین شما مسئولیت زیادی برای ایجاد آن تا حد امکان متفکرانه بر عهده دارید. چه اولین لوگو یا صدمین خلق لوگو شما باشد و چه خودتان یک لوگو طراحی کنید یا با یک طراح گرافیک کار کنید، مطمئن شوید که این کار را با رعایت اصول طراحی لوگو حرفه ای انجام دهید. همانطور که شرکت شما رشد می کند و تغییر می کند، لوگویی که اهداف و ایده آل های اساسی شما را حفظ می کند، جاری خواهد ماند. پینک گرافیک به صورت تخصصی طراحی لوگو حرفه ای در اصفهان را انجام می دهد.

نتیجه گیری

چه مشتری یا یک طراح باشید، امیدوارم این چک لیست لوگو به شما کمک کند تا در مورد مراحل مربوط به فرآیند طراحی لوگو اطمینان بیشتری داشته باشید. با استفاده از این چک لیست، می توانید روی ایجاد یک لوگوی ساده و متمایز بادوام متمرکز شوید که با شخصیت برند شما مناسب است و به اشتراک گذاری آن با جهان افتخار می کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *